středa 12. března 2014

Rozhodně ne !!! |TAG|

Příjemné ráno :-) Tak se nám ten pracovní týden pomalu půlí :-) No už aby to bylo :-) Včera jsem narazila u Rory na TAG "Rozhodně ne" (její verze tady) a mě se moc líbil. Tak jsem nelenila a hned ho obšlahla :-)

Jídlo. Bez čeho se stoprocentně obejdu jsou veškeré "produkty" ze zabíjačky. Tlačenky, jitrnice, ovary, prejt a další "lahůdky" do mě prostě nedostanete. Ani náhodou. A květákovej mozeček.
zdroj
Oblečení. V tohle jsem asi hodně konzerva - neutrální kalhoty a k tomu nějaká halenka, jednobarevné tričko a nějaký výraznější šátek, a jde se. Absolutně mě nenadchl trend neonových barev nebo éra lebek všude. A taky bych si na sebe nevzala nic se zvířecím vzorem (kromě šátku). Pokud sem můžu zařadit i boty, tak mě totálně děsí tenisky na platformě, toto prostě nechápu... A pak všechny otřesně špičaté lodičky a kozačky.

Hudba, to je jasný, prostě dechovka! Když jsem u babičky, tak totálně šílím. Moje babi totiž celé dny sjíždí "hudební" kanál Šlágr. Všechno je skvělé a tak krásně hrají, poslouchej, Evičko... lalaláááá... A je vymalováno :-)

Vůně a zápachy se u mě relativně střídají. Před pár lety jsem měla absolutní averzi na levanduli a teď ji miluju. Co pořád nemusím je vůně čokolády a kakaa v kosmetice, to se mi kroutí nejen nos, ale i palce na nohou. A růže taky nic moc. Z ostatních pachů mě hodně odrazuje pižmo a pot spolucestujících v MHD (obzvláště v létě) a taky smrad vyčuchlýho piva.
zdroj
Roční období je jasné, prostě nemusím zimu. Je v ní zima, brrr! Jediný pozitivum je sníh, kterého v posledních letech ale příroda šetří a tak ani nemám proč se na zimu těšit (krom Vánoc, muhehe).

Sladkosti, ty ráda mám a moc. Co ale nemusím je zákusek "špička" s vaječným koňakem a taky ty dorty ze starých dob. Suché s hutným máslovým krémem, při kterém se vám kroutí pusa všemi směry.

Youtube mi asi nevadí... Sem tam mě štvou reklamy, ale je fakt, že tenhle způsob komunikace obecně moc nežeru a videa poslední dobou sleduju minimálně. Takže mě vlastně ani nemá co štvát :-)

McDonalds. Zrušili mi Chickenburger!

Lidé... to je kapitola sama o sobě... vadí mi lidé arogantní, namyšlení, sobečtí a sebestřední. A nejhorší kombinace je, když v jednom exempláři se snoubí všechny tyto vlastnosti.

Celebrity jdou mimo mě, nějak ty rybníčky slavných už moc nesleduju. Sem tam zaregistruju někoho nového, pseudo známého a za pár týdnů o nich neví... Ať si dělá každý co chce, ne? A když mě ten člověk nebaví, tak nebudu hltat články zrovna o něm.

Vlasy bych si nenechala ostříhat na ježka, pokud by to nebylo nezbytně nutné. A barevné experimenty už jsou taky za mnou :-)

Party jen s lidma, které mám ráda! Rozhodně ne grogy nebo grupáč :-)

Jízda autem. Pod vlivem a bez pásů.

Rodiče. Poslední dobou přemýšlím nad rodičovstvím víc a víc a začínám si víc všímat lidí s dětmi kolem sebe. Co mě dokáže spolehlivě nadzvednout jsou rodiče (zejména matky), které krmí své děti v McDonaldu. Mám tep tak 180, když vidím tříleté dítě, jak se cpe hranolkama. To ať mu raději koupí párek v rohlíku, ten bude o fous výživnější. To že chodím do McDonalds já jednou za čas je moje volba nezdravého jídla, ale to dítě si bohužel vybrat nemůže. A fascinuje mě trend lidí, kteří si dělají děti jak Baťa cvičky bez ohledu na svoji situaci (finanční, bydlení,...). Však on se o nás někdo postará, ne? Rodiče, stát. WTF???

Instagram miluju, ale co mě nedojímá jsou těhotenská bříška každý den. A někdy mě fakt naštve jídlo - obzvláště když to někdo nasdílí v 11 večer. Auuuuuu :-)

A jaká jsou vaše NE v těchto oblastech? Klidně pokračujte a hoďte mi vaše verze do komentáře, ráda si počtu :-)


Mějte fajn středu!
Evelin
         

22 komentářů:

  1. Me prijde, jako bych pulku psala ja:D Kdyz jsem byla v USA, bylo celkem bezne, ze jednorocni segra dostala k veceri male hranolky z Mekace...mela par zubu a stejne to bylo vsem jedno...prej z toho staci oprasit tu sul a dobry :D

    OdpovědětVymazat
  2. Musím uznat, že se docela shodujeme. Rodiče s dětma v mekáči mě rozčilujou, a nejvíc mě dokáže naštvat, když takhle vezmou děti jakože za odměnu za vysvědčení, nebo na narozeninovou oslavu! Pak z nich nemají kynout děti se sklonem k obezitě, a vůbec. A rodičovství jak na běžícím pásu mě taky rozčiluje. Je toho okolo plno, nedokážu to pochopit, jak někdo může takhle uvažovat - nebo spíše neuvažovat. Tohle vůbec není Rozdhoně ne Tag ale Rozčilovací! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě brali naši za odměnu maximálně do cukrárny (na koňakovou špičku, kterou jsem milovala, hehe, teď sladké nemusím), což ve mně vypěstovalo docela rozumný přístup ke sladkostem, že jsou výjimečně. Jinak mi připadá nebezpečný doprovázet často výjimečný události jídlem a brát děti do restaurací a to to nemusí být zrovna nezdravý Mekáč. Nepřikládala bych jídlu takovou váhu a nespojovala ho s pozitivními emocemi. Není lepší tomu dítěti koupit třeba hračku?

      Vymazat
    2. Přesně tak, hračka nebo nějaký výlet za odměnu je podle mě mnohem lepší varianta. Ale nevím, dnešní rodiče (samozřejmě jak kteří), jsou poněkud podivní.

      Vymazat
    3. Claire: Ano, ano, podle mě existuje spousta daleko lepších variant, než je pohodlnost McDonaldu!
      Anonymní: Souhlasím s tebou! Začíná to už v dětství, tyto přístupy k jídlu... Bohužel si to někteří rodiče neuvědomují :-(

      Vymazat
  3. Áááá, jitrničky :D Ty mám moc ráda. Když jsem byla malá, měli jsme prasata. Jednou nám jedno zdrhlo a spadlo do bazénu. Vesnické starosti jsou nejlepší starosti.

    OdpovědětVymazat
  4. S mnohým plně souhlasím, třeba hned to rodičovství - oni si to snad ani neuvědomují, že pravděpodobně dítěti zkazí celý život, nebo ho aspoň dostatečně poznamenají. Nechápu takové jednání.
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady se musím smát. Je vidět, že ještě nemáš děti :). To dítě je v Mc nadšené, opravdu ho nikdo nenutí :D. Jasně, vím, jak to myslíš, nemá z toho rozum, ALE .. třeba moje ségra chodí 1x měsíčně s dětmi do Mekáče na to menu s hračkou. Mají to za odměnu, jinak sportují, jsou to normální, zdravá děcka a myslím, že 12x za rok, za 365 dní jim tohle fakt neublíží. Až budeš mít vlastní děti, vzpomeň si na to :). Je plno předsevzetí - žádný Mekáč, sladkosti, max. hořká čokoláda, žádné hry na počítači, Barbíny, atd... ale fakt - se to úplně rozchází s tím, co se OPRAVDU děje. :) Zase netřeba z toho Meka dělat takové ZLO. Záleží na CELKU.

      Vymazat
    2. Vzít děcko za odměnu dejme tomu na zmrzlinu mi nepřipadá jako nic proti ničemu. Nebo ho do normální restaurace vzít na oblíbené jídlo i kdyby to měl být řízek s hranolkama, který sice není extra zdravý, ale tak proč ne, když rodiče znají míru a nekrmí tím to dítě denně. Pokud je to jednou za čas, úplně v pořádku. Jaká pozitiva vidíš na Mekáči, kde to jídlo je a) nezdravé b) v zásadě nijak dobré c) předražené? Mekáč mi přijde z možných nezdravostí, po kterých děti baží, jako to nejhorší, imho jsou prakticky všechna jiná stravovací zařízení lepší alternativa (pokud nebudu gastronazi a oprostím se od extrémistické představy, že když dítě baží po sladkém, tak ho nevezmete na ten fuj fuj prefabrikovaný dort z cukrárny, ve kterým je kdoví co a který určitě při výrobě ošidili, ale hezky vlastnoručně mu doma upatlete třeba palačinku se zaručeně bio jahůdkama z vlastní zahrádky). Jasně, že děti vám nebudou nadšeně chroupat mrkev a budou bažit po hračce z reklamy. Ale i tohle můžu jako rodič korigovat. A navíc já rozhoduju o tom, co bude to dítě jíst a to do určitého věku dost výhradně. Batole se samo hranolkama z vlastního rozhodnutí fakt nenakrmí a není důvod, proč bych ho jima měla cpát já.

      Vymazat
    3. Elma: No... spousta z nich si to nepřipouští... ani to tak neberou... jak jeden hambáč týdně/měsíčně je přeci ok... Ale... pravda to může být, ale nemusí...:-(
      Jen názor: Děkuju za názor. Ano, vlastní děti nemám, ale mám o 15 let mladšího bratra, kterého jsem si vychovala. Jasně, že je dítě v McDonaldu nadšené! Všechno je barevné, voní to tam, jsou tam skluzavky a barevné kuličky! Být jen o pár let menší, tak jsem nadšená taky! A osobně si myslím, že 12x za rok je moc, osobně jdu tak 3x, max 4x. Ale je to každého názor a každého věc... Nemluvím o nějakém zakazování... spíš o samotném přístupu... Proč vůbec dětem ukazovat tuto možnost, když víme, že je škodlivá?
      Anonymní: Naprostý souhlas!

      Vymazat
    4. No, ono záleží, jak ty děti, které jedí v mekáči, vypadají, když vidím tlusté chlapečky s hranolkama v tlusté ručičce, vyrazila bych jim to a hodila do koše. A opravdu si nemyslím, že děti do šesti let mají vůbec kdy chodit do mekáče.

      Vymazat
    5. Možná jsem divná já, ale fastfood je pro mě ta nejhorší možnost, jak se stravovat a navíc mně osobně tam prostě ani nechutná, takže je pro mě trochu nepochopitelný, že bych tam brala dítě. (I ty blbé špagety s kečupem, které milují snad téměř všechny děti je možné do jisté míry ošéfovat tak, abyste to děcko nekrmili vysloveným blafem.) Nemluvě o tom, že agresivní marketing evidentně zacílený na caparty, co budou hrozně chtít k menu hračku, mi vadí taky dost. A že bych dítě chtěla učit ekonomickému smýšlení v duchu, že je v pohodě si koupit předražený kus masa v housce, když navíc za stejnou cenu může mít normální chutný oběd, to taky ne. (Chápu popularitu Mekáče /a důsledky takové popularity/ a spol. tam, kde to je nejlevnější způsob, jak se najíst, u nás to imho až tak moc naštěstí neplatí.)

      Vymazat
    6. 11. Anonymní - Jaký rozdíl vidíš ve zmrzce někde z curkárny a z Mc? Já teda mám tu z Mc radši
      a vím, co do ní dávaj, a že je mnohdy poctivější než různé náhražky kdesi z okýnka. Což neplatí
      jen u zmrzliny. Ono je fajn, že proti řízku s hranolkama nemáš nic - i když do Alcronu na to asi nepůjdeš a nevidíš, neznáš zázemí oné restaurace, kde si to objednáš. Nevadí, že maso do hambáčů v MC se griluje, kdežto řízek se smaží pěkně v oleji, ta první varianta je rozhodně zdravější, ale je to Mekáč, je to zlo! Tak nějak? Samozřejmě, o batolatech není řeč, snad máme rozum :).

      12. Evelin
      Víme, že je škodlivá? I v současné době, kdy je tam plno fajn alternativ, tortill, salátů, atd? Já si nemyslím, že i ten cheeseburger jednou za čas uškodí víc než něco, co dítě sní doma.. nebo až mu budeš dávat kapasné, tak co si koupí. Když to vezmeš do důsledku - Je Lipánek o tolik
      zdravější? Nebo buchta? :) .. Sice chápu Tvoje ideály a sympatizuji s nimu, vím, že chceš pro dítě to nejlepší, ale věř, že v praxi to nebude fungovat. Každopádně, i když se neshodneme, tak Ti v tom držím palce.

      A jinak k té předraženosti, já hamburger za 20,- a cheeseburger za 25,- nepovažuji za nějak extra předražené za teplou housku s masem, salátem, okurkou (či sýrem) :). Fakt nejsem zaměstnanec Mekáče :).

      Vymazat
    7. Jen názor: Moc děkuju za komentář, jsem ráda že tady můžeme diskutovat v klidu a pohodě. Děkuju moc! Moc si toho vážím! Máš pravdu v tom, že ideálů mám plnou hlavu. Samozřejmě mým i obavy... je to spjaté s tou dobou... předpokládám, že dřív nebo později stejně prcek přijde s tím, že chce k mekáči, že tam chodí kamarádi... Co se týče Lipánka nebo něčeho dalšího... těžko říct, v dnešní době je vše o snížení výrobních nákladů, takže se kvalitní suroviny nahrazují levnějšími... Já jsem si zvykla dělat si hodně věcí doma, takže jsem asi trošku bokem od tohoto standardu...:-)

      Vymazat
  5. Hezky si to sepsala a děkuji za zmínku, koukám, že se v některých odpovědích shodujeme :).

    OdpovědětVymazat
  6. Ve většina věcí se taktéž schodujeme. Komentář k mekáči mě pobavil :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! No... já nevím, jestli přímo pobavil... :-) Mě spíš zarazil...:-)

      Vymazat
  7. Supr čtení, Evelin! Tohle si půjčím! :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Půjč! A já si ráda počtu u tebe! Těším se na tvé vtipné odpovědi :-*

      Vymazat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥