pátek 31. července 2015

EPP

Příjemné páteční ráno dámy :-)
Dnes vás vítám u zcela netradičního článku, teda aspoň v rámci tohoto blogu :-) Pač se bude jednot o techniku. To víte, že jsem blondýna??? Ale nebojte, nebude to nic náročného.Určitě ode mě teď nečekejte žádné technické parametry, spíš jen seznámení a informace.

V dnešní době má tzv. "chytrý" telefon skoro každý. Nezřídka kdy se setkávám s tím, že je telefon chytřejší než jeho majitel :-) A tak se dnes podíváme na zoubek jedné aplikaci, která mi dělá radost. Jedná se o aplikaci EPP - Pomáhej pohybem.

Jde o jednoduché propojení pohybu a podpory dobročinných projektů. Tento projekt patří pod hlavičku Skupiny ČEZ a Nadace ČEZ. Při sportu či procházce uživatelé sbírají body, které pak mohou věnovat některému z projektů. Pokud se u projektu sejde dostatek podů, tak jej Nadace ČEZ finančně podpoří. Aplikace je samozřejmě zdarma pro operační systémy Google Android a Apple iOS. Více informací se určitě dozvíte přímo na stránkách společnosti ČEZ (KLIK). Kouknout samozřejmě můžete i na video:
Samotná aplikace mě baví a to z několika důvodů. Může totiž fungovat jako samotný "sporttracker", který dle mého ocení jak sváteční sportovci, tak i maminky pro procházky s kočárkem, ale i pravidelní sportovci.
Samozřejmostí je registrace několika údajů - vzdálenost, rychlost, kalorie, trasa. Tyto výkony jsou následně tříděny po dnech, typu pohybu, aj. Současně aplikace generuje body, který může každý uživatel věnovat na podporu některého z aktuálních projektů. Seznam projektů najdete ZDE. Můžete zde najít aktuálně podporované projekty, i ty ukončené. A projekty je právě to, co mě baví. Nejedná se totiž jen o projekty mediálně známé a profláknuté. Poměrně často se objevují projekty menší a hlavně z celé republiky. Já osobně jsem si kolikrát body šetřila a věnovala je až později, za to projektu ve který věřím, který se mi líbí nebo je někde blízko. Naposledy jsem takto přispěla třeba na Opravu střechy kostela nedaleko mého rodného města, Trenažér pro Karla, Pomoc pro Adélku či STK pro chlapy.
Dalo by se říci, že aplikace je ještě v plenkách, na světlo světa se dostala současně s hokejovým mistrovstvím světa v Praze. Tah to byl báječný, protože body šlo sbírat už pouhým skandováním na stadionu při sledování hokejových zápasů. Hlavní tváří je Jiří Ježek, který je šestinásobným paralympijským vítězem v cyklistice.
Už po necelých 2 měsících uživatelé strávili v pohybu přes 52 000 hodin, spálili 43 milionů (!!!) kalorií a nasbírali tolik bodů pro projekty, které Nadace ČEZ podpoří částkou skoro 3 miliony korun. A to není málo!
Já sama za sebe používám aplikace dvě. Již zmiňovanou EPP, na kterou jsem narazila začátkem léta a profláknuté Endomondo. Používám je téměř vždy paralelně. Pro někoho možná zbytečnost, mě to takto vyhovuje.
Endomondo mi přijde graficky pěknější, přehlednější. Navíc je v něm sledovaných více parametrů (maximální rychlost, rychlost jednotlivých km, aj.). Možná je to síla zvyku, nevím. Jedná se o čistě subjektivní názor. No a EPP kvůli bodům pro projekty (a taky mi ukazuje při cestě do/z práce o 0,5 km víc, takže si myslím, že má více najeto a jsem samozřejmě o to víc lepší) :-)


Co vy a podobné sportovní aplikace? Máte, používáte?
Já ty svoje zítra zase prubnu někde na kole :-)
Evelin♥


1 komentář:

  1. Palec nahoru, to vypadá dobře. Vždycky, když na to vidím reklamu v televizi, říkám si, že se musím podívat, jak to teda funguje, ale zatím jsem pokaždé zapomněla, takže mi tvůj článek pomohl. Nejspíš to zkusím.
    Jinak mi taky vyhovuje profláklé Endomondo. :)

    OdpovědětVymazat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥