pondělí 26. října 2015

Můj deníček nekuřáka

Vítám vás při pondělku milé dámy.

Dneska tady pro vás mám článek spíše deníčkového typu. A týká se mého zlozvyku, kouření. Dnes je to tři týdny, co jsem přestala kouřit. Původně jsem tento "deníček! chtěla psát každý týden, ale bála jsem se, že selžu a nechtěla jsem to zakřiknout. I když, ono ani teď není nic jisté, že jo :-)
zdroj

Kouření je fuj, to ví většina z nás. Je to zlozvyk, nemoc, závislost. Fuj, fuj, fuj. Hanba mi, já vím. Co se týče České republiky, tak u nás kouří necelá třetina obyvatelstva, což mi připadne celkem hodně. A hádám, že každý rok se spousta lidí snaží přestat. Podle statistik je to až jeden milion lidí, kteří chtějí s kouřením přestat, ale jen zlomek z nich to dokáže.

Já osobně chtěla skončit už loni v září, na narozeniny. Ale vůle žádná, vydržela jsem to jeden den. Bylo to strašně jednoduché si zapálit. A já vlastně ani neměla motivaci. A kde není motivace, tak většinou není ani žádný výsledek.

Rozhodla jsem se přestat kouřit ze dne na den, zase jsem chtěla přestat na narozeniny a zase se mi nechtělo. Pak se ale ve mě něco zlomilo, dokouřila jsem cigaretu a další už si prostě nezapálila. 

Přestat kouřit jsem se rozhodla sama bez jakékoliv pomoci. Žádné nikotinové náplasti, žvýkačky nebo inhalátory. Prostě nic. Jen já a moje vůle.

1. den
Chuť na cigaretu je. Hned ráno, před cestou do práce. Večer jsem si ale schválně posunula budík a cigaretu v klidu nestíhám, pokud nechci, aby mi ujel bus. Celý den je v práci co dělat, takže nemám čas na nikotin a cigaretu myslet. Po práci bych si dala, ale jsem unavená. Dávám si horkou vanu a jdu spát.

2. den
Ráno ten samý stereotyp, chuť na cigaretu je. Ale žádné nemám, takže myšlenku zaháním a jdu si vyžehlit vlasy. Přes den chuť na cigaretu ani nepociťuji, chuť si zapálit mě přepadá zase až doma. 

7. den
Pořád nekouřím a jsem na sebe pyšná! Šikovná aplikace v mobilu mi ukazuje, kolik jsem ušetřila peněz, kolik času, jak se zlepšuje můj zdravotní stav a já jsem na sebe pyšná!

10. den
Jsme na návštěvě a venku pod pergolou se kouří. Dala bych si. Jdu si přivonět a je to teda strašný smrad! Fuj!

13. den
Jsem překvapená, že ani moc nemlsám. Chutě mám, ale přičítám to jiným biologických pochodům v těle. Takže asi dobré.

15. den
Jsem naštvaná! Měníme internet a zlobí nás kotel, jsem ve stresu a mám strašnou chuť na cigárko! Vydržela jsem!!!
PS: Internet i kotel zprovozněny, žádný technik nebyl zabit.

20.den
Jsem na sebe vážně pyšná. Podle aplikace jsem ušetřila: 315 cigaret, 1456 peněz a hlavně 1 den a 18 hod času! To mě dostalo nejvíc! Jo, a mám lepší a víc hydratovanou pleť bez pupínků!

Držte mi pěsti i dál!

Evelin♥

PS: Ta aplikace, co mi pomáhá a motivuje mě se jmenuje QuitNow!

11 komentářů:

  1. To je boží, úžasné, skvělé! Gratuluju. Já nejsem kuřák, ale byla jsem u odvykání kouření mého přítele, takže si asi umím představit jaké to je. Máš můj obdiv! :) Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
  2. Šikulka! Je úžasné, že ses takhle odhodlala a držíš se. Líbí se mi, že sis sehnala takovou motivační aplikaci. Já odvykala podobně jako ty, ze dne na den jsem skončila, jenže u mě šlo tak o tři cigarety denně, nic extra drastického, takže mi to ve finále tak moc ani nechybělo... :D držím palce:)

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé, 3 cigarety denně, to je zlaté :-) Ale myslím, že to nejhorší mám za sebou :-) Děkuju za podporu!

      Vymazat
  3. Přeju hodně štěstí, já jsem naštěstí byla jen příležitostný a nezávislý kuřák:-), takže jsem odvykat nemusela, a teď, když jsem byla těhotná nebo jsem kojila, už si na to období ani nevzpomenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to věřím, že v tomto období máš úplně jiné myšlenky :-)

      Vymazat
  4. Držím palce, je to fakt hnusný zlozvyk. Já kouřila před pár lety a teď už to nemůžu ani cítit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píšeš... Nejen hnusný, ale strašně smradlavý :-)

      Vymazat
  5. Za dvacet dnů bys vykouřila 315 cigaret? Tak tos byla celkem hodne silnej kuřák. Já taky kouřím, ale ač už dva roky, nejsem závislá. A piště a myslete si co chcete. Chuť na cigára vlastně vůbec nemám, doma nekouřím vůbec, u našich taky ne, vlastně jen když si jdu dát někam kafe nebo večer pít.
    Přestat zatím nehodlám, mám ráda ten pocit sednout si v černých šatech na bar, s červenou rtěnkou dát si dvě deci červeného a zakouřit si. Takže to dělám jen kvůli tomu jak s tím cigárem vypadám:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano... v průměru 15 cigaret denně a to je dost :-) Nebudu nikoho soudit, ale myslím, že tomu rozumím. A černé šaty, červená rtěnka a cigaretka - nádhera! Sice chci být nekuřák, ale jak vyjdeme do divadla, sedím na baru s tebou :-)

      Vymazat
    2. Jooo jsem na tom podobně, já mám dvě situace kdy si dám: když jdu někam ven - kafé, bar, diskotéka.. a bohužel si musím dát, když jdu do práce (mám to v hlavě a kdybych si nezapálila cestou tam, tak se tam prostě něco stane, takže bez toho nemůžu! :D).. jindy prostě kouřit nemusím.. takže si říkám, že jsem závislá, ale mám to v hlavě jen v určitých situacích.. Jsem rozhodnutá, že až opustím stávající zaměstnání, tak prostě skončím :D :) Evelinko, držím palečky! ;) Je to těžké, ale věřím, že to zvládneš! :) A to, že odnaučenému kuřákovi cigarety smrdí je normální, vím to od několika dnes již nekuřáků, jedním z nich je taťka.. od té doby, co přestal, nemůže cigarety ani cítit :D možná i to pomáhá tomu, že člověk nemá chuť se k tomu vrátit :)

      Vymazat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥