úterý 19. listopadu 2013

Mixujeme

Když se před pár lety řeklo "micelární voda", tak si mnohé z nás nevybavily buď nic a nebo drahou lékárenskou variantu od Biodermy. Doba pokročila a dnes má micelární vodu nejen kdejaké lékárenská značka, ale dokonce i ta drogérková. Člověk už pomalu ztrácí přehled, která tedy že micelárka vlastně dobrá je nebo není. Na tohle odpovědět zcela erudovaně nedokážu, bo jsem teda všechny nevyzkoušela :-) Ale mám tady další tip na jednu, která není úplně marná :-) A která že to je? No přeci Mixa micelární voda. Už ji mám doma docela dlouhou dobu. Sebium od Biodermy mi došlo, akce v nedohlednu a já prostě v dorgerii popadla tu první hezkou a cenově dostupnou. Kolem prázdnin se ale tahle značka vyrojila, zamořila celý blogosvět a mě se prostě nechtělo psát o tom stejném jako všichni. Tak jsem si řekla, že počkám. A vzpomněla jsem si až teď :-)
Chemicko-kosmetické okénko. Micely jsou obrazně řečeno jakési shluky molekul tenzidů, což jsou povrchově aktivní látky. Taková typická micela ve vodném roztoku vytváří seskupení nejen s hydrofilní částí molekuly, která je orientovaní do vodného prostředí, ale také s hydrofobní částí, která je uvnitř. Shluky tenzidů vznikají tehdy, když je koncentrace tenzidu vyšší než tzv. kritická micelární koncentrace a teplota systému je vyšší než Krafftova teplota (= kritická micelární teplota). Pokud je koncentrace tenzidů vyšší než daná kritická micelární koncentrace, tak je můžeme využít jako emulgátory. Takovým běžným a typickým příkladem jsou detergenty (syntetický čistící prostředek obsahující účinné složky). Tady je důležitou vlastností schopnost snížit povrchové napětí a tím usnadnit odstranění nečistot. Detergenty slouží k čištění málo rozpustných materiálů (vosky, oleje.... makeup... :-)). A jsme tam, kde jsme potřebovaly být) :-)

Složení. Tahle micelární voda je hypoalergenní (ostatně skoro jako všechny ostatní). Co se mi líbí ale moc, že neobsahuje ani alkohol, ani parabeny. Alkohol bych v micelárce jako takové možná ani nečekala, ale ty parabeny jsou příjemným zjištěním. Dalším potěšujícím faktorem je přítomnost pantenolu a výtažku z galské růže.
Balení je jednoduché a s pumičkou. Ona ta pumpička vypadá strašně skvostně a hygienicky, ale ze začátku byla moc tuhá a když už se mi podařilo zmáčknout, tak micelárka byla všude, jen na tamponku ne :-) Po chvilce se ale pumpička "ochodí" a všechno je v pohodě. Odličuje moc dobře a řekla bych, že jen o krůček zaostává za Biodermou. Na gelové linky je potřeba o 2 tahy více, ale odlíčení make-upu zvládá dobře. Na obličeji a ani v očích mě nepálí, neštípe. Dokonce po ní nejsem ani ulepená, jak se mi u některých jiných micelárek bohužel stávalo. Po použití téhle mám pleť jakoby vláčnou, moc moc příjemnou na dotek a to já můžu (ta růže s pantenolem tam nebudou asi jen tak, v tom složení).

Co se týče ceny, tak už to na svém blogu počítala Moora (KLIK). Komu se nechce klikat, nechť čte dál. Pokud natrefíte na Mixu v akci, tak se dá sehnat klidně i pod kilo. Moora počítala 100 kč/ 200 ml micelárky. To je relativně dobrý kauf. Jenže, když to přepočítáme na litr micelárky, cena vychází na cca 500 kč. A to už jsme na ceně micelárky od Bidermy, když ji seženete v akci 1+1. 

- značka: Mixa
- cena: cca 80 - 120 kč
- objem: 200 ml
- hodnocení:9/10

Takže suma sumárum - pokud bude Bioderma v akci, tak šup pro ni. Pokud ne, tak šup do drogérky pro Mixu v akci :-)

Jakou micelárku používáte vy?

                                                                        Evelin♥

14 komentářů:

  1. Jojo, psali o ní všichni, ale ona si to zaslouží, holka jedna :) :) Popravdě mezi těmi micelárkami nějaké závratné rozdíly nevidím, pokud se tedy nejedná o nějaký vyložený průšvih jako je lepení, pálení nebo vyložené neodlíčení, takže nejsem žádný skalní fanoušek Biodermy a Mixa u mně zatím vede na celé čáře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že vyhovuje :-) Já bohužel narazila i na takové typy, které teda hlavně pálily nebo lepily :-( Ale tahle je fajn!

      Vymazat
  2. No jo, taky jsem o ní psala. :) A pořád ji mám ráda. Až mi dojde, asi si zkrátka skočím pro novou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se líbí hlavně ta dostupnost :-) Někde v akci ji prostě vždycky seženeš - na rozdíl od Biodermy :-)

      Vymazat
  3. Mně je Mixa hrozně nesympatická, nelíbí se mi :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nějak jsem se přes Biodermu dál nedostala, jsem s ní prostě moc spokojená, ale o alternativách si ráda přečtu :-)

    A už se moc těším, až se 6.12. poznáme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč hledat dál, když jsi našla něco, co ti absolutně vyhovuje :-)?

      PS: Taky se moc těším!

      Vymazat
  5. nebudš tomu věřit, ale žádnou a ani nějak nemám chuť :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já musím říct, že jsem tuhle micelárku teď dodělala a vesměs jsem s ní byla spokojená, ale ta pumpička byla pro mě ubíjející. Micelárka mi z ní doslova vystřikávala a musela jsem to chytat..

    A.

    OdpovědětVymazat
  7. Láká mě. Mám ten krém z LB a krásně voní po růžích. Této micelárce asi taky dám šanci. :-)

    OdpovědětVymazat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥