pondělí 21. května 2012

Zoubky jako perličky


Milé dámy, 

dnešní článek bude malinko jiný než ty předešlé. Týká se sice kosmetiky, nýbrž ne té "klasické", ale o to důležitější. Vítejte v článku o mé zubní hygieně.

Nezbytně nutné proptiety


Kartáček na zuby Curaprox


Mým favoritem mezi zubními kartáčky je švýcarská značka Curaprox. Značka nabízí řadu tří měkkých (sensitive) kartáčků, a to soft (označení 1560), supersoft (3960) a ultrasoft (5460). Čísla v závorkách udávají počet štětinek.
Dříve se kartáčky označovaly jako tvrdý, střední a měkký. Po rozhovoru se svou zubařkou jsem střední kartáček vyhodila a používám už jen měkký, resp. ultrasoft. Neplatí pravidlo, že čím větší tvrdost, tím lépe vyčištěné zuby. Možná spíš svou sklovinu poškodíte, než vyčistíte.

Můj kartáček
Kartáček - detail


Mezizubní kartáčky Spokar


Další nezbytností v mé dentální hygieně jsou mezizubní kartáčky. Momentálně používám tyhle od Spokaru a jsem s nimi moc spokojená. Musím říct, že obzvláště mezi 6 a 7 mám mezizubní prostory větší (zuby se mi trošku "rozjely" po vytrhnutí osmiček), tak jeden nosím i v komsetické taštičce, kterou mám pokaždé v kabelce a musím říct, že je to opravdu vychytávka k nezaplacení.
Pro ty z vás, které mezizubním kartáčkům nepřišly na chuť, chci říct, že ano - ze začátku je to nepříjemné a trošku krvácí dásně, ale na druhou stranu myslím, že ANO - je to nezbytná součást péče o náš krásný chrup. Jen si zkuste představit kousek hovězího masa z obědového guláše, který vám teď v mezizubním prostotu rozkládají bakterie. Brrrr.

Mezizubní kartáčky
Zubní pasta

Momentálně používám pastu Colgate (myslím, že sólo foto netřeba) :-). Tady k tomu asi nemám co napsat, každý ať používá jaká mu vyhovuje/voní/chutná :-) (ano, ano, zlatá růžová Perlička) :-D



Ústní voda


A jako tečka na závěr - ústní voda. Já si oblíbila Listerine "Cool citrus". Není tak moc mentolová a agresivní jako jiné (můj subjkektivní názor) a jsem s ní spokojená. Jinak platí to samé jako u pasty - každému jak je libo :-)




PS: Jak jste na tom vy? Bez jakých výrobků se při dentální hygieně neobejdete?




Hezký večer,


                                                                                      Evelin ♥ 

13 komentářů:

  1. po té citrusové ústní vodě se mi zvedal žaludek, fakt jsem ji nemohla ani cítit, mám ráda tu modrou.
    kartáček mám elektrický a baví mě t s ním....těm mezizubním jsem na chuť zatím nepřišla,ale zrovna v sobotu jsem nad nimi zase stála v drogerii a říkala jsem si,že bych to měla zase prubnout...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fáááákt? Já nemohla tu modrou... No sto lidí, sto chutí... :_) U těch mezizubních kartáčků je asi nejhorší začít a pak chvíli vydržet.... Ale já už bych bez nich nemohla být!

      Vymazat
  2. Jé, na podobný článek jsem se taky chystala... No, tak to na chvíli odložím. :)
    Jinak já místo mezizubních kartáčků používám zubní nit, mám hodně citlivé dásně, takže krvácím i při použití té nitě, po mezizubním kartáčku jsem se hojila týden. :(
    A pastu jedině od Elmexu. :)
    Jinak moc pěkný článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda si přečtu i tvoje oblíbené výrobky :_) Takže nic odkládat nemusíš ;-)

      Vymazat
  3. Evelin, nemohla by sis vypnout to ověřovací slovo pro přidání komentáře?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to nemám nastavené!!!!

      Vymazat
    2. No, čoveče, měla jsem... Safra... Asi nějaký IT šotek... vím jak mě samotnou to strašně otravuje a se*e. OMLOUVÁM SE!!!

      Vymazat
    3. já to právě taky měla a neveděla jsem o tom....ani odstranit jsem to neuměla...jak to tele a to jsem si tak dávala záležet, abych to tam nenastavila....

      Vymazat
  4. mám doma modrej listerine a musím říct, jeto síla !

    OdpovědětVymazat
  5. Curaprox kartáčky doporučují zubaři, ale mě nějak nesedí. Prostě mi přijde divné, mít všechny štětiny stejně dlouhé. Jinak Listerine mám taky, myslím že ten fialový, pravda, nějakou dobu jsem na něj nesáhla... :-) Ale hubu vypálí, to jo :-) A bez oranžového mezizubního kartáčku ani ránu, mám samý problém co ty (taky mezery mezi stoličkami) a je to utrpení když tam něco zaleze...
    Co se týká těchto mezizubních kartáčků, nejlepší ceny mají v Bille a Tescu, v Kauflandu za ně chtějí snad 140,- (a přitom stojí kolem 90,- Kč). rennnie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zase připadne divné mít ty štětinky různě dlouhé :-) Je to asi věc názoru a vkusu a toho, co komu vyhovuje... Jinak díky za tip, už vím, kam si zajdu pro novou várku mezizubních kartáčků!

      Vymazat
  6. Curaprox je výborný,a nejlepší pasty,ústní vody a gely na zuby dělá rozhodně Elmex (sice stojí pasta kolem stovky-samozřejmě za stovku bych si pastu nekoupila,já ji dostávám od svých zdrojů zadarmo O:-) ale je to vážně kvalita,to řekne každý zubař.

    OdpovědětVymazat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥